Krásné upravené nehty ozdoba každé ženy...

VLASTNOSTI A FUNKCE NEHTU

Nehet dokáže poškrábat, pořezat anebo poranit. Nehty nám často slouží jako praktická pomůcka na poškrábání, otevření různých drobných obalů anebo zdvihnutí drobných předmětů ze země. Jsou ochrana pro citlivé citlivých polštářky a konečky nehtů.
V dávných dobách nehty plnili úlohu účinných pomůcek, ale byli i jedním z nástrojů obrany. Nejdřív získali různé kulturní významy, například groteskní dlouhé nehty představovali čínské Mandaríny.
Napříč svému funkčnímu využití jsou dnes nehty důležitou součástí našeho vzhledu. Ženy, stejně tak jako muži si to uvědomují a věnují čím dál tím více pozornosti jejich ošetřování a pěstění.

Co je to nehet?

Nehet je flexibilní vrstva zrohovatělých buněk, která se formuje přirozeným tvrdnutím (rohovatěním) buněk epidermy. Tento vývoj ovlivňuje více faktorů: genetická dispozice, stravování, celkový zdravotní stav a životné prostředí. Základnými komponenty nehtu jsou keratin, voda, lipidy, vápník a železo.

 

FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ NA RŮST NEHTŮ

Výživa

Růst nehtu nepřímo ovlivňuje nedostatek aminokyselin, minerálů a vitamínů v organizmu. Tak jako pro růst vlasů, je pro růst nehtů důležité postupné a pravidelné zásobování organizmu aminokyselinami (proteinem), hlavně cystínem. Cystín se podílí na tvorbě keratinu a má stimulační efekt na růst nehtů. Nachází se v česneku, cibuli a zelených fazolích. Nedostatek železa vyvolává anémii železa, která má negativní vliv na nehet a způsobuje jeho deformaci. Pro zdravý růst nehtů jsou velmi potřebné i vitamíny A, B a E. Jejich nedostatek způsobuje problémy související s růstem nehtů.

Fyzický stav

Špatný zdravotní stav má výrazný vliv na růst nehtů.

Neurologický faktor

Poruchy hypofýzy vyvolávají nepravidelnosti nehtu.

Hormonální faktor

Na růst nehtů může nepřímo působit i problémy štítné žlázy.

Věk

Růst a stav nehtů se v různých obdobích věku člověka liší. Od narození do třech let je růst nehtů pomalý, v tomto období nehty za měsíc vyrostou přibližně o 1 mm. Dětské nehty jsou přitom tenké a pružné.
V rozmezí od 3 do 40 let nehty měsíčně vyrostou o 2-3 mm. V období dospělosti je nehet hladký a téměř průhledný. V stáří se růst nehtu zpomaluje na 1 mm za měsíc.
V rozličných obdobích života se mění i složení nehtů. Nehty se stávají méně průhledné, sivé anebo zažloutlé. Jsou křehčejší, často praskají.

MINERÁLY POTŘEBNÉ PRO ZDRAVÍ NEHTU

Vápník:

je nevyhnutný pro silu a správné složení nehtů. Obsahuje ho mléko a mléčné produkty (jogurty, sýry, smetana, máslo, atd.), ryby.

Jód:

přispívá k zdraví nehtu. V největší míře se vyskytuje v mořských rybách, ústřicích, špenátu a potočnicích.

Síra:

je potřebná pro správné složení nehtů a působí protiinfekčně. Najdete ji v kapustě, okurky a cibuli.

Železo:

zabraňuje anémii a je důležité pro okysličování tkaniva. Je nevyhnutelným prvkem v složení nehtu a hraje důležitou úlohu i při jeho tvarovaní. Nejvíc železa obsahuje špenát, meruňky, sušené ovoce a zelenina a vaječný žloutek.

Křemík:

tzv. buňkový „cement“ zabraňuje stárnutí. Podporuje růst a odolnost nehtu. Nachází se v zelenině, sušených švestkách, obilninách, česneku a cibuli.

Hořčík:

je součástí lidských buněk a podílí se na více biologických funkcích. Zabezpečuje též mezibuněčnou minerální rovnováhu spolu s draslíkem. Hořčík se nachází hlavně v sušeném ovoci, zelenině, víně, mořských řasách, kakau a obilninách.


VITAMÍNY POTŘEBNÉ PRO ZDRAVÍ NEHTU

Pro zdravé nehty jsou primární vitamíny A, B, C, D a E.

Vitamín A:

posilňuje nehty a podporuje jejich růst. Nachází se v mléku, čerstvé zelenině, mrkvi, rajčatech, meruňkách, třešních a v rybím oleji.

Vitamín B:

slouží jako prevence i pomoc při onemocnění nehtů. Obsahují ho cereálie, chleba, sladová pšenice, rýže, čerstvá zelenina, kapusta a vaječný žloutek.

Vitamín B2:

podporuje zdravý nervový systém.

Vitamín B6:

pomáhá organizmu vstřebávat proteiny.

Vitamín B12:

zabraňuje anémii.

Vitamín C:

zvyšuje odolnost organizmu vůči infekcím, je důležitý pro formování kostí, zubů a pojivového tkaniva. Posilňuje cévy. Vyskytuje se v čerstvém ovoci, citrusových plodech a zelené paprice.

Vitamín D:

vytváří se v těle působením UV záření. Umožňuje organizmu využívat vápník, tedy ujmout se v mateřských buňkách, a přijímat blahodárné účinky slunečných léčiv. Obsahuje ho mléko, mléčné produkty, olej z tresky, olivový olej, vaječný žloutek, ryby a korýši.

Vitamín E:

hraje významnou úlohu svým antioxidačním působením v buňkách. Najdete ho v cereáliích a rostlinném oleji.

nails_bg.jpg

Jaký máte drápky???

Gelový (2517 | 31%)
Akrylový (1993 | 24%)
Přírodní (1943 | 24%)
Okousaný :-( (1720 | 21%)
Veškerý text je získán hlavně z internetu a literatury.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one