Krásné upravené nehty ozdoba každé ženy...

Výživa nehtů

Zde je přehled vitamínů a potravin pro výživu nehtů:

Vitamín A: napomáhá zpevnění tenkých nehtů a podporuje růst kostí.  Vyskytuje se v rybách, játrech, vaječném žloutku, mléce, špenátu, brokolici a červených a žlutých zeleninách.

Vitamín B (biotin) a vitamín H: podporují růst nehtových buněk. Jejich zdrojem jsou pivní kvasnice, brokolice, sýr, ořechy, sója, slunečnicová semínka, celozrnné obilniny.

Vitamín B2 (riboflavin): pozitivně ovlivňuje stav kůže, vlasů a nehtů. Nalézá se v karotce, chřestu, špenátu, jablcích, česneku, zázvoru, výrazně v barevném ovoci a zelenině.

Vitamín B12 (kobalamin): pomáhá tělu vstřebávat bílkoviny a přispívá k tvorbě nehtových buněk. Je obsažen v mléce, sýru, vejcích, a mořských řasách, jako jsou kepl a nori.

Vitamín C (askorbová kyselina): napomáhá předcházet tvorbě záděrů a otoků nehtové tkáně. Jezte čerstvé ovoce (citrusové plody), rajčata, chřest, červenou papriku, brokolici, brambory, ořechy, tykev, pšeničné klíčky  a ječmen.

Vitamín D (kalciferol): podporuje vstřebávání vápníku, čímž předchází suchým, křehkým nehtům. Vitamín D  přijímáte působením slunce na kůži, z rybích olejů, jater a mléka.

Vitamín E (tokoferol): snižuje žloutnutní nehtů a podporuje krevní oběh. Nachází se v  zelené listové zelenině, ořechách, rostlinných olejích a mléčných výrobcích.

 Vápník: přispívá k růstu a odolnosti zubů, kostí a nehtů. Dobrým zdrojem jsou tofu a ořechy, hořké listové zeleniny jako pampeliška a brokolice a mléčné výrobky.

Masté kyseliny: šupinovité a suché nehty často dobře reagují na doplnění stravy o oleje z pupalky nebo brutnáku, které obsahují polynesaturované mastně kyseliny potřebné k tvorbě struktur buněčných membrán a zadržující vlhkost.

 Železo: je pro tělo nezbytný prvek. Jeho nedostatek může způsobit ztenčení a zploštění nehtů. Zvyšte ve stravě podíl libového masa, tmavozelené zeleniny, sušeného ovoce a ořechů.

Hořčík: je pro růst nehtů důležitý, mimo to stimuluje činnost nervů a svalů. Vydatným zdrojem hořčíku jsou celozrnný chléb a  cereálie, listová zelenina, ořechy, luštěniny a ryby.

Bílkoviny: jsou nutné pro tvorbu keratinu. Jejich nedostatek může nehty oslabovat, proto dbejte na to, aby dvě denní jídla obsahovala něco z následujících potravin: maso, ryby, vejce sýr, nebo mléko. Bílkoviny jsou ve všech potravinách, dokonce i v zelenině, ovoci a obilninách, proto lidé, kteří drží zdravé diety, jich denně konzumují dostatečné množství.

Silikon: je nezbytný k tvorbě nehtů a pomáhá efektivně využít vápník. Obsažen je ve výhoncích vojtěšky, hnědé rýži, paprice, sóji, listové zelenině a celozrnných obilninách.

Síra: představuje téměr 10% obsahu látek těla a je životně důležitá pro nehty, svaly, vlasy a kožní buňky. Nachází se v růžičkové kapustě, zelí, mléčných výrobcích, vejcích, česneku, libovém mase, mořských řasách, semenech, luštěninách, cibuli, pšeničných klíčcích a celozrnných obilninách.

Zinek: je základním prvkem zdravé kůže a nehtů přispívá k růstu a funkci buněk. Dobrým zdrojem tohoto minerálu jsou pivní kvasnice, vaječný žloutek, luštěniny, tykev, pekanové ořechy, slunečnicová semena, pšeničné otruby a celozrnné obilniny.

 

vitamíny vitamíny vitamíny  vitamíny vitamíny vitamíny vitamíny

nails_bg.jpg

Jaký máte drápky???

Gelový (2518 | 31%)
Akrylový (1993 | 24%)
Přírodní (1943 | 24%)
Okousaný :-( (1720 | 21%)
Veškerý text je získán hlavně z internetu a literatury.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one